środa, 29 października 2014

Halloweenowy zawrót głowy

Halloween jest 31-ego października ,a w Bedford od dobrego miesiąca we wszystkich marketach półki uginają się od związanych z Halloween gadżetów. Słodycze,ubrania/kostiumy,dekoracje do domu/ogrodu, ciasta ze specjalnym przybraniem i mnóstwo dyń  - do wyboru do koloru.   Z ciekawostek  - są specjalne halloweenowe ubranka nawet dla niemowląt.

Dla Brytyjczyków Halloween to drugie ważne święto zaraz po świętach Bożego Narodzenia.

Mała m jeszcze jest za mała na bieganie po domach za słodyczami ,ale np w piątek jak pogoda dopisze w centrum Bedford odbywa się mini festyn ,gdzie będą dla dzieciaków liczne zabawy,malowanie twarzy itd.  - zatem może  i my tam dołączymy.

Specjalnie dla młodej zakupiłam dynię,która wczoraj wycinałyśmy. W sklepach dostępne są specjalne narzędzia do tego.

Halloween uk

A takie są efekty naszej pracy. Wg projektu mojej córki.

halloween uk

Co z resztkami dyni? 
Pestki wymyłam i uprażyłam - duży M bardzo lubi.
A dla nas wszystkich zrobiłam zupę. 

PRZEPIS NA ZUPĘ DYNIOWĄ:

Proporcje zależą od ilości miąższu jaki mamy. Napiszę zatem składniki  - a każdy i  tak robi wg własnego smaku

Dynia
Ziemniaki (dodaje o 1/4 mniej niż dyni)
Cebula 
Mleko kokosowe
Bulion (tyle żeby przykrył warzywa)
Curry,pieprz, czosnek mielony, chilli,cytryna (do smaku)

Gotujemy tak aby wszystkie warzywa były mięciutkie, doprawiamy i blenderem miksujemy na krem. Idealnie do zupy pasuje groszek ptysiowy, prażone migdały lub ciepłe chrupiące bułeczki (ta 3 opcja pojawiła się u nas).

A zatem WESOŁEGO HALLOWEEN !!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz