niedziela, 30 listopada 2014

Telefony w mojej głowie

Po prawie roku pobytu w Anglii nachodzą mnie coraz częściej pewne refleksje ,przemyślenia. Zaczynam dostrzegać pewne sprawy ,które delikatnie rzecz ujmując zaczynają mnie wyprowadzać z równowagi.

Nie jest tego na razie zbyt wiele na szczęście ,ale o jednej rzeczy muszę napisać ,a tym samym może pomóc osobom z podobnym problemem.

Mowa o phone scams  - nękające telefony od przeróżnych firm ,często płatne .

Chyba każdy spotkał się  w Polsce z nachalnymi ankieterami . Nieraz pamiętam siebie jak cedząc przez zęby słowa"tłumaczyłam" pani/panu ,żeby więcej do mnie nie dzwonił,że nie mam czasu itp . Wtedy mnie to trochę denerwowało ,ale zwykle po takiej niezbyt miłej rozmowie wszyscy sobie odpuszczali.

Tu w Anglii tak nie jest. Oj nie - tutaj Twoje NO to MAYBE dla każdego konsultanta/ankietera.





Zacznijmy od tego skąd mają Twoje dane? Telefony do mojego domu  i na komórkę zaczęły się dokładnie w momencie kiedy wyrabiałam sobie karty do poszczególnych sklepów. Nie dość ,że zaczęły się telefony to jeszcze smsy  i spam na poczcie mailowej. Sprytnie blokowałam wszystkich przy pomocy telefonu, spam segregowałam i wrzucałam do kosza. Do tej pory na komórce mam juz 45 zablokowanych rozmówców.

Rozmowa z takim konsultantem zwykle przypomina rozmowę ze ścianą,albo  rozmowę z kabaretu o studencie Awas. Kto nie pamięta polecam - STUDENT AWAS
Ja mówię,że już mam swojego dostawcę danych usług ,że nie zamierzam go zmieniać, a on/ona że oni mają lepszą ofertę - nawet jeśli jest ona zdecydowanie gorsza ! Za każdym razem taka rozmowa kończyła się tym,że ja mówiłam,że nie jestem zainteresowana a konsultant ,że zadzwoni innym razem - i dzwonił :D.

Wzięłam się na sposób i mówiłam na samym wstępie,że nie mam czasu w tej chwili rozmawiać ,żeby zadzwonili później ,a następnie blokowałam numer. To było super rozwiązanie do czasu.

Od momentu zmiany mieszkania i operatora internetu, i telefonu zaczęły się telefony na stacjonarny numer. I tu już tak wesoło nie jest. Ja w moim telefonie stacjonarnym nie mam możliwości blokować numerów,poza tym pewnie by to niewiele dało ,bo telefony są zastrzeżone. Dzwonili parę razy dziennie,codziennie !!! Za każdym razem prosiłam żeby przestali dzwonić. "Of course ,of course..." i  na następny dzień znowu seria telefonów.

Na szczęście po intensywnych poszukiwaniach znalazłam sposób na niechciane telefony  i chętnie się z Wami nim podzielę.

Istnieje  taka strona jak tpsonline.org.uk 

Jest to strona organizacji ,która zajmuje się blokowaniem niechcianych połączeń i można to zrobić szybko i za darmo. Wystarczy się zarejestrować,wybrać opcję blokowania ,która nam najbardziej odpowiada i w ciągu 28 dni serwis zablokuje połączenia.

Efekt? W ciągu 3 dni przestali do mnie dzwonić. Także polecam.
Pamiętajcie,że nękanie telefoniczne w UK jest przestępstwem. Jeśli macie tego typu problemy i znacie numer ,z którego ktoś regularnie do Was wydzwania ,śle smsy itp pomimo Waszego braku akceptacji warto zgłosić taki numer chociażby na wyżej podanej przeze mnie stronce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz