czwartek, 11 września 2014

Mam Tor - Peak District

Dzisiaj fotorelacja z okolic miasteczek Hope i Castleton w Peak District National Park.

Nasza trasa rozpoczęła się w Hope, malowniczej wiosce  położonej w sercu Peak district. Pierwsze wzgórze ,które zobaczyliśmy,a następnie zdobyliśmy to Lose Hill. Ze szczytu rozciąga się przepiękny widok na główny cel tego dnia czyli wzgórze Mam Tor. Na górze było dość wietrznie,ale na szczęście pomimo licznych chmur nie spadła ani kropla deszczu. A nawet udało nam się znaleźć miłe zaciszne miejsce na zjedzenie drugiego śniadania  - na zboczu wzgórza w bujnej trawie.

Po osiągnięciu Mam Tor rozpoczęliśmy schodzenie do wijącej się pomiędzy wzgórzami drogi ,a następnie postanowiliśmy zobaczyć okolice dawnych kopalni minerałów,głownie fluorytu o wdzięcznej nazwie Blue John.  O ile było bardzo widokowo, o tyle zejście  z góry było dla nas sporym wyzwaniem  - głownie ze względu na małą m. Stromo ,ślisko  - jak zeszłam miałam serdecznie dość. Na miejsce obiadowe wybraliśmy Old Hall Hotel  - podobno najstarszy hotel w Anglii. Jedzenie dobre - choć znowu wybór dań dość ograniczony.Zimny cydr skutecznie zneutralizował ból w nogach.

Całość drogi to 13km , przeszliśmy ją w 3h.

1. może to nie Tarnica, ale i tak super :D

2. W najbliszym czasie wybieramy sie wlasnie w te okolice i jestem niezlomnie wdzieczna ci za krotkie opisy i fotki. Sa pomocne w podjeci decyzji co i gdzie mozna zobaczyc.

1. Bardzo się cieszę ,że mogłam troszkę pomóc. Peak District to naprawdę piękny rejon. Pozdrawiam :)